~luv me~

~luv me~

Friday, February 18, 2011

life is very short...

salam my blog...
hari ni aku merasakan terlalu sukar untuk diluahkan.terasa berat untuk menerima hakikat.
tp itulah yg membuatkn aku dilemma.
kawan umpama angin.kdg2 hadir tanpa diundang..kdg2 ghaib begitu saja.

aku takut.takut n terlalu takut akan kehilangan dy.aku tahu ini semua tidak perlu dipertikaikan
takdir ditangan Allah. kita hanya mampu merancang Allah sahajalah yang menentukan segala2nya.
btl ke kehilangan seseorang akan membuatkan kita merasa sepi? tidak dapat terbayang akan sukarnya
mengharungi hidup ini.

dia kata,aku harus bersyukur dengan apa yang ada.sebuah keluarga yang bahagia.pembelajaran yang
bagus.dan jugak...satu kesihatan yang baik.tak macam dy.ada penyakit. keluarga yang terlalu
sederhana.hidup kena berdikari.perlu mencari duit lebih untuk menampung yuran pembelajaran dy.
dy ada tnya aku,cukup ke dgn duit parents dy bg iaitu rm150 sebulan untuk menampung yuran dy,
rumah sewa dy,makan minum dy n jugak ubt2 dy..dahlah ptptn dy xamik.tiada bajet utk yuran dy.
juz dengan duit yg dy bekerja part time. dy kate lg,duit tu pn cukup utk sampai sem dpn je..

aku hanya mampu mendengar.tiada sebarang pendapat dr aku.jauh di sudut hati aku, aku amat kasihan kepadanya.sebelum ini aku tak pernah nk amik tahu pasal dy. tak pernah tanya kisah
hidup dy.aku tak sangka selama 10 bulan aku berkawan,kelmarin aku dapat tahu yg dy ada penyakit.
bukan penyakit biasa2.tp brain cancer.

aku tnye lg knp xbgtau kt aku tntg penyakit dy?tp kt nurul dy bgtau.katanya,dy xnk aku tinggalkan dy seperti mana kwn2 dy meningglakn dy setelah dpt tahu penyakit dy.aku hairan, knp
mesti kwn2 dy tinggalkan dy krn penyakit dy tu?bukan ke sepatutnya kwn2 dy tu mmberi sokongn n
harapan yg dy perlu menruskn hidup dy.mcm x ptut je kwn2 dy tu.

mmg btl kate dy,kwn ketika waktu senang,bergurau senda mmg senang nk cri tp kwn yg btl2 memahami
diri kite,ada ketika kite sakit or susah xde.no one.very upsad. dy kate lg,,kwn yg marah kite,
yg amik berat psl kite,,tu kwn yg amt menyayangi diri kite.
aku rse tersentuh sbb dy selalu suh sy mkn. like my mom.very caring person.i wish i could b
byside.but that is juz in my dream myb..suh aku mkn cz xnk aku jd mcm dy.kdg2 aku rase aku byk
menyusahkan dy,membuat dy risau dgn sikap degil aku ni. arghh...am cant thinking rite now...

sad..very sad..if this kind person go..what happen to me??

kwn aku ade bg smngt,dy kate myb ape yg kite xske adlh lbh bek dr yg kite ske.tu pn firman
dr Allah jugak.hmm..kne trime hakikat..perlu ke??

nk suruh dy bwt operation.mmg mustahil.byrn operation amat mahal.by the way, parents dy
xthu pn..dy xnk menyusahkan parents dy.xnk diorng susah hati.xnk diorang pk psl pembayaran
operation tu.adk dy still sekolah men.tp abg dy dh kerja..

manusia mmg pelik.kehidupan mmg xsama.ada yg kaya.ada yg miskin.ada yg sederhana.

i wish that person still tabah mnghadapi ujian ini..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

take a breath,
i pull myself together,
just another stair until i reach the door,
you'll never know the way ,
it tears me up inside to see you,
i wish that i could tell you something to take it all away.
sometimes i wish i could save you,
n there's so many things that i want u to know,
i won give up till it's over,
if it takes u 4ever....
i want u to know!!!!
i wish i could save u............

2 comments:

Angah said...

You....
da tukar background kot...
hehwhhe

Shinichi said...

ye la you..xleh ke you..hehe.cntik ak??haha