~luv me~

~luv me~

Tuesday, October 2, 2012

cerpen 1

Minggu orentasi universiti telah pun bermula. Macam2 ragam, perangai, kerenah dan sikap yg ada dlm dri manusia yg aku jumpa. Aku ditawarkan di slh sebuah universiti tempatan utk melanjutkn pelajaran aku dlm bidang dentist. Hehe.bkn minat aku dlm bdng ni tp disbbk orang tua aku yg mahukan anak dorng ada mnjd dentist trpaksalah aku brkorban utk mereka. X salah bkn berkorban utk mak ayah kita.? Well, lupa pula nk perkenalkan dri. Aku yg dbri nama Naurah Auni. Korang nk tau x maksud apa disebalik nama aku tu?hehe. maksudnya bunga yg bershj dan lmah lmbut..hehe..cntik kn mak ayah aku bg nama kt aku. Hm,aku ada 3org adk bradik. Aku anak last. Ats aku ada abg. Ats abg aku ada kakak aku. Haha. Aku nk sgt adk tp nk bwt cmne xde rezki la..hmm. “Weh,kau termenung apa tu auni? Igt pakwe ek..?haa..” “ish kau ni sya..trkjut aku. Bg salam la minah.haiysh..” aku menjeling. “amboi..main jeling2 nmpak makcik.hehe.yela2. sori ye cik adk syg. Len kli aku bwt lg.haha.” (aku menjegilkan mata.lantas ketawa.)”kau knp cri aku?” “em nk ajak g mkn.jom?” “aku xlapar la sya.kau ajak la sapa2 tmnkn kau.” “ala kau ni..tmn la aku..kesian kt aku.kau xkesian ke kt aku. Kau la kwn yg aku knl. Huhu.” Natasya bwt muka sedih. “yela2..aku tmn.ssh tul ngn kau ni.mnja.” “eh, hello, bkn mnja k.wekk” “dh tu apa?ngada2.” “”lbh kurang la tu..hahaha” Aku hanya turut ketawa dgn sikap dy bershaja. Aku sng ada kwn mcm dy. Aku hrp prhbngn kami akn berkekalan. i.allah. Setiap kali aku mengeluh aku tersedar yang aku hanya seorng hamba yang lemah. Memerlukan perhatian dari PenciptaNya. Aku lemah tanpa DIA yang Maha Kuasa. “Ya Allah, bantulah hambaMu dalam menjalani ujian menimba ilmu MU ini. Tuntunilah aku Ya Allah.”(auni melepaskan lelahnya) Master bukan senang dik. So nak x nak usaha dan tawakkal perlu ada. Dan the most important thing is you must not n never loose hope. Never. Remember that dear. masih terngiang2 ucapan kata semangat dari abangnya. Abang yang jauh dari diri nya. Tiba2 telefonnya berdering. Dia mengangkat. ‘’salam adik abg sorg ni.” “wsalam.abg..panjang umur abg.hehe.orang rindu abang la.” “hehe.thats why i call u dear.hehe.” “eleh.perasan boleh abang ni.” “what2.thats rite kan.when u are thinking of me then i’ll be there. To be with u. Only you.” Abangnya menutur lembut. Ucapan yang seolah2 diucap untuk seorng kekasih kepada kekasih nya. “ape ni,macam geli je.haha.are u ok brother?anything wrong?or you just in love my brother?haa” “xde la dik.hehe.salah ke seorng ucap kat adik dy.ape igt pakwe je ke boleh bagitahu kat awek dy.” “ok2.thx.very appreciate your words.” Kedengaran suara abangnya ketawa.“guest me where am i?” “where you are?where?” “ala.teka la.” “k2,of cos la kat atas bumi.haha” “ape la auni ni.abang balik rumah la.hehe.so sweet..” “what???you’re back?back home? You didnt tell me! How dare you.xpe2.am hanging my phone now.bye.” Auni meletakkan telefon bimbitnya. Dia merajuk dengan abangnya yang tidak bagitahu bahawa dia pulang ke rumah. Saje buat2 merajuk.haha. nanti abangnya akan pujuk la. Faham sangat perangai abang dia tu.

No comments: